20 лютого 2024

Як на уроках працювати з художніми та публіцистичними текстами: добірка цікавих методів

https://nus.org.ua/articles/yak-na-urokah-pratsyuvaty-z-hudozhnimy-ta-publitsystychnymy-tekstamy-dobirka-tsikavyh-metodiv/

Робота з текстом у школі не повинна обмежуватися читанням та переказом. Учнівство має розуміти, використовувати, оцінювати й осмислювати різні письмові тексти для досягнення певних цілей, а також розширювати знання і читацький потенціал.
Саме в цьому й полягає читацька грамотність за визначенням міжнародного дослідження якості освіти PISA. Щоби покращити її рівень, вчителям важливо не обмежувати учнів лише роботою з художніми текстами, а знайомити їх і з іншими видами.
Частиною методик та порад із “Новою українською школою” поділилися і тренери/ки проєкту – Ігор Хворостяний, Ольга Брюховецька та Марія Титаренко.
У новому матеріалі редакція “НУШ” спробувала розібратися:
  • для чого учням потрібні вміння роботи з різними типами, стилями і жанрами текстів;
  • які особливості роботи з публіцистичними текстами;
  • на що звертати увагу під час читання художніх творів;
  • які завдання пропонувати до / під час / після прочитання текстів.