20 жовтня 2020

Як навчитися створювати таймлайн?

http://osnova.com.ua/news

Стрічки часу використовують для перевірки знань, засвоєння нової теми під час вивчення різних предметів. Не менш ефективним є залучення учнів до створення власних таймлайнів. І навіть в епоху тотальної цифровізації «традиційні» паперові стрічки часу обовʼязково знайдуть своїх шанувальників.
Таймлайн (стрічка часу, лінія часу) — це інструмент, який допомагає візуалізувати розвиток певної події (або процесу) у хронологічному порядку.
За допомогою таймлайну можна представити:
хід історичних подій;
процес, який відбувається у часі;
життєвий шлях людини (зокрема власний шлях);
хронологію наукових відкриттів, створення літературних, музичних, художніх творів;
план майбутньої діяльності;
звіт про виконану діяльність тощо.
Суворих правил створення таймлайну немає, окрім одного — дотримувати послідовності подій.
Перед створенням стрічки часу потрібно серйозно продумати контент і логічно його структурувати.

Алгоритм створення таймлайну

1. Уважно прочитайте інформацію з теми.

2. Визначте, що саме відображатиметься на стрічці часу — історичні події, життєвий шлях, розвиток якогось явища у часі тощо.

3. Вирішіть, який період охоплюватиме ваша стрічка часу (початкову і кінцеву дати).

4. Складіть перелік подій, які будуть позначені на таймлайні, зазнаючи дати.

5. Оберіть форму подання інформації: текст, фотографії, малюнки, символи тощо. (Ураховуйте довжину стрічки.)

6. Намалюйте стрічку часу. Вона може бути розташована горизонтально, вертикально, «змійкою», «сходинками» тощо. Позначте стрілочкою напрямок.

7. Позначте початкову і кінцеву дати.

8. Виберіть одиниці часу (дні, місяці, роки, століття, періоди тощо). Виберіть крок часу — позначте на лінії рівномірно розташовані точки (наприклад: 5 років, 15, 20 тощо).

9. Позначте на стрічці обрані дати. Перевірте, чи вистачає місця для розміщення тексту. За потреби подовжте таймлайн (або скоротіть кількість подій).

10. Розмістіть необхідну інформацію (текст, фото тощо) відповідно до зазначених дат.