16 січня 2017

МОН пропонує інтегрувати предмети у старшій школі
 http://osvita.ua/school/reform/53937/
Міністерство освіти пропонує впровадити інтегровані профільні предмети в 10-11 класах. Відповідна новація міститься у проекті типового навчального плану для старшої школи, що оприлюднений відомством для громадського обговорення.

Зокрема, у разі ухвалення документа в український старшій школі з’являться інтегровані предмети «Література», «Історія», «Людина і суспільство» та «Математика».
У Міністерстві освіти необхідність інтеграції предметів обґрунтовують тим, що у старшій школі дитина має обов’язково отримати цілісну картину світу.
«Саме тому, навіть якщо школа обирає для поглибленого вивчення гуманітарні предмети, загальні знання з біології, географії, астрономії, екології, фізики та хімії вона отримує в рамках інтегрованого предмета «Людина і природа», який в такій школі читатиметься три години на тиждень. Інтегровані знання з правознавства, економіки, предмета «Людина і світ» школярі старших класів отримуватимуть в рамках предмету «Людина і суспільство», - зазначають у Міністерстві освіти.
У відомстві наголошують, що зараз існує багато нарікань щодо дублювання змісту предметів, особливо у старшій школі, де кожна хвилина навчального часу має використовуватися корисно та продуктивно.
«Інтеграція предметів має вирішити цю проблему. Наприклад, у старшій школі вивчення зарубіжної та української літератури - це, насамперед, не вивчення текстів, хоча воно є дуже важливим, це отримання знань про різні стилі творів, віршовані розміри тощо. Нині віршовані розміри вчать двічі – на уроках української літератури та зарубіжної. Тобто витрачають вдвічі більше часу, ніж реально на це потрібно. Поєднання предметів допоможе створити навчальну програму, яка усуне цю проблему», - пояснюють у міністерстві.
Також у МОН наголосили, що, окрім того, інтеграція предметів надає можливості сформувати цілісну картину світу. Наприклад, українська література та її розвиток в рамках чинної системи сприймається відірвано від розвитку світової літератури.
«Діти не розуміють головного – передумов і механізмів, завдяки яким розвивалася література впродовж історії, взаємовпливи, які здійснювались між країнами в цій сфері», - зазначили в Міністерстві освіти і науки.