28 серпня 2015

Логотип м. Одеса. Одеський обласний інститут удосконалення вчителівМовно-літературна освіта Одещини:
проблеми, пошуки, знахідки, перспективи…

Напередодні 01 вересня  2015 року науково-методичною лабораторією української мови та літератури кафедри психолого-педагогічної та суспільно-гуманітарної освіти Одеського обласного інституту удосконалення вчителів проведено ряд традиційних обласних семінарів-нарад для методистів районних (міських) методичних кабінетів, які відповідають за стан викладання української мови та літератури, керівників районних (міських) методичних об’єднань вчителів української мови та літератури і вчителів української мови та літератури шкіл-інтернатів Одеської області за проблемою «Реалізація нового змісту мовно-літературної освіти в сучасному освітньому просторі відповідно до нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти в період відродження національної школи і перебудови освіти в Україні».






Обговорювалися питання про

      - особливості вивчення української мови та літератури у 2015/2016 навчальному році, пов’язані зі змінами, внесеними до навчальних програм 2005 року та 2013 р., спрямовані на їх розвантаження, врахування вікових особливостей розвитку дитини, відповідність сучасного розвитку науки та технологій;
- особливості вивчення української мови та літератури у загальноосвітніх навчальних закладах у 2015/2016 навчальному році в 7-их класах крізь призму сучасних підходів, викликів і перспектив;
- особливості зовнішнього незалежного оцінювання з української мови та літератури 2016 року та результати ЗНО 2015 року учнів Одещини;
- використання медіа-розминок на уроках української літератури в 10-11 класах як засіб якісної підготовки учнів до ЗНО;
- системно-функціональний підхід до викладання української мови та літератури через дидактичні принципи;
- формування відповідних вікових читацьких інтересів компетентного учня та залучення його до активного читання;
- сучасний підручник української мови для 8 класу у 2016 році: яким йому бути?
- психолого-педагогічні компетенції сучасного вчителя з питань охорони дитинства та реалізація прав дітей з особливими потребами на рівний доступ до якісної освіти
нові підходи до національно-патріотичного виховання учнів на уроках української мови та літератури і в позаурочний час;
- підтримка, розвиток і соціалізація обдарованих дітей – пріоритетні завдання системи освіти сьогодні
ВЕБ-квест як одна з форм організації проектної діяльності учнів на уроках української літератури;
- використання фанфіків на укроках української літератури: форми та методи роботи.



Жваве обговорення цих питань відбулося за участі Олександра Авраменка – доцента Київського університету імені Бориса Грінченка, багаторазового переможця Національного конкурсу підручників з української літератури для 5-11 класів, автора серії навчальних посібників для підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання з української мови та літератури й державної підсумкової атестації.
Організували та провели семінари-наради завідувачка науково-методичної лабораторії української мови та літератури Одеського обласного інституту удосконалення вчителів, відмінник освіти України Свінтковська Світлана Андріївна і методист Плетньова Лариса Анатоліївна. У семінарах взяли активну участь:
-    Верготі Л.Т. - учитель української мови та літератури вищої категорії,   учитель-методист Іллічівської гімназії №1, керівник обласної творчої групи учителів української мови та літератури при науково-методичній лабораторії української мови та літератури;
-  Шинкаренко Т.А. – учитель української мови та літератури вищої категорії,  учитель-методист  Іллічівської загальноосвітньої школи  І-ІІІ ступенів №4,  переможець обласного туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2015» у номінації «Українська мова та література», учасник фінального (очного) етапу третього (заочного) туру Конкурсу;
-    Карайван Н.В. – учитель української мови та літератури вищої категорії, старший вчитель, директор Старотроянівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Кілійського району;
- Максютіна О.Г. – учитель вищої категорії, учитель-методист Одеської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №38, керівник методичного об’єднання вчителів української мови та літератури м.Одеси;
-   Стояновська Н.М. – учитель української мови та літератури І категорії Соболівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Котовського району;
-   Ланецька О.М. – методист Одеського регіонального центру оцінювання якості освіти;
-  Чабан О.В. – учитель української мови та літератури вищої категорії, учитель-методист Дачненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 Біляївського району, старший викладач Одеського обласного інституту удосконалення вчителів;
-   Тулба Т.І. – викладач кафедри менеджменту і розвитку освіти Одеського обласного інституту удосконалення вчителів

Усі учасники семінарів-нарад, отримали надзвичайно корисну інформацію, ретельно опрацьовану, систематизовану та підготовлену С.А.Свінтковською та Л.А.Плетньовою для
використання вчителями-словесниками у своїй педагогічній діяльності. Методичні рекомендації щодо особливостей викладання української мови та літератури в 2015/2016 навчальному році, різноманітні посібники, наробітки, які розповсюджують перспективний педагогічний досвід учителів Одещини, систематично видаються лабораторією під умілим керівництвом С.А.Свінтковської, фахівця своєї справи та сучасного професійного методиста, порадника. Ці матеріали стануть настільною книгою для вчителів української мови та літератури протягом усього навчального року.
Уся робота науково-методичної лабораторії української мови та літератури спрямована не тільки на передові здобутки в галузі мовно-літературної освіти, а й  педагогіки, психології, інноваційних технологій, які можна завжди використати кожному вчителеві  в навчальному процесі. ХХІ століття – час прискореного розвитку інформаційно-комунікативних технологій. І Світлана Андріївна Свінтковська допомагає вчителям української мови та літератури області іти в ногу з часом. Різноманітні професійні заходи, майстер-класи, які вона проводить в інституті з учителями; робота з обдарованими учнями, сприяють удосконаленню професійних знань (суспільних, психолого-педагогічних, предметних прикладних умінь та навичок), формуванню особистості вчителів та учнів.
Розкрити внутрішній потенціал учителя, знайти ключ до його виявлення – важка, копітка, але дуже важлива справа методиста. Науково-методичній лабораторії української мови та літератури Одеського обласного інституту удосконалення вчителів вдається це на високому рівні.
Тож побажаємо команді науково-методичної лабораторії української мови та літератури Одеського обласного інституту удосконалення вчителів міцного здоров’я, наснаги, нових творчих злетів і успіхів на освітянській ниві, здійснення всіх задумів, миру, благополуччя, позитиву в роботі, впевненості в завтрашній день, надій на благо єдиної України.

Учасники семінарів-нарад