проблеми, пошуки, знахідки, перспективи…
Напередодні 01 вересня 2015 року науково-методичною лабораторією української мови та
літератури кафедри психолого-педагогічної та суспільно-гуманітарної освіти
Одеського обласного інституту удосконалення вчителів проведено ряд традиційних обласних
семінарів-нарад для методистів районних (міських) методичних кабінетів, які
відповідають за стан викладання української мови та літератури, керівників
районних (міських) методичних об’єднань вчителів української мови та літератури
і вчителів української мови та літератури шкіл-інтернатів Одеської області за
проблемою «Реалізація нового змісту мовно-літературної освіти в сучасному
освітньому просторі відповідно до нового Державного стандарту базової і повної
загальної середньої освіти в період відродження національної школи і перебудови
освіти в Україні».
Обговорювалися питання про
- особливості вивчення
української мови та літератури у 2015/2016
навчальному році, пов’язані зі змінами, внесеними до навчальних програм 2005
року та 2013 р., спрямовані на їх розвантаження, врахування вікових
особливостей розвитку дитини, відповідність сучасного розвитку науки та
технологій;
- особливості вивчення української мови та літератури у загальноосвітніх навчальних закладах у 2015/2016 навчальному році в 7-их класах крізь призму сучасних підходів, викликів і перспектив ;
- особливості зовнішнього незалежного оцінювання з української мови та літератури 2016 року та результати ЗНО 2015 року учнів Одещини ;
- використання медіа-розминок на уроках української літератури в 10-11 класах як засіб якісної підготовки учнів до ЗНО ;
- системно-функціональний підхід до викладання української мови та літератури через дидактичні принципи ;
- формування відповідних вікових читацьких інтересів компетентного учня та залучення його до активного читання ;
- сучасний підручник української мови для 8 класу у 2016 році: яким йому бути?
- психолого-педагогічні компетенції сучасного вчителя з питань охорони дитинства та реалізація прав дітей з особливими потребами на рівний доступ до якісної освіти
нові підходи до національно-патріотичного виховання учнів на уроках української мови та літератури і в позаурочний час ;
- підтримка, розвиток і соціалізація обдарованих дітей – пріоритетні завдання системи освіти сьогодні
- ВЕБ-квест як одна з форм організації проектної діяльності учнів на уроках української літератури ;
- використання фанфіків на укроках української літератури: форми та методи роботи.
- особливості вивчення української мови та літератури у загальноосвітніх навчальних закладах у 2015/2016 навчальному році в 7-их класах крізь призму сучасних підходів, викликів і перспектив
- особливості зовнішнього незалежного оцінювання з української мови та літератури 2016 року та результати ЗНО 2015 року учнів Одещини
- використання медіа-розминок на уроках української літератури в 10-11 класах як засіб якісної підготовки учнів до ЗНО
- системно-функціональний підхід до викладання української мови та літератури через дидактичні принципи
- формування відповідних вікових читацьких інтересів компетентного учня та залучення його до активного читання
- сучасний підручник української мови для 8 класу у 2016 році: яким йому бути?
- психолого-педагогічні компетенції сучасного вчителя з питань охорони дитинства та реалізація прав дітей з особливими потребами на рівний доступ до якісної освіти
нові підходи до національно-патріотичного виховання учнів на уроках української мови та літератури і в позаурочний час
- підтримка, розвиток і соціалізація обдарованих дітей – пріоритетні завдання системи освіти сьогодні
- ВЕБ-квест як одна з форм організації проектної діяльності учнів на уроках української літератури
- використання фанфіків на укроках української літератури: форми та методи роботи.
Жваве обговорення цих питань відбулося за участі
Олександра Авраменка – доцента Київського університету імені Бориса Грінченка,
багаторазового переможця Національного конкурсу підручників з української
літератури для 5-11 класів, автора серії навчальних посібників для підготовки
до зовнішнього незалежного оцінювання з української мови та літератури й
державної підсумкової атестації.
Організували та провели семінари-наради завідувачка
науково-методичної лабораторії української мови та літератури Одеського
обласного інституту удосконалення вчителів, відмінник освіти України Свінтковська
Світлана Андріївна і методист Плетньова Лариса Анатоліївна. У семінарах взяли
активну участь:
- Верготі Л.Т. - учитель української мови та літератури вищої
категорії, учитель-методист Іллічівської
гімназії №1, керівник обласної творчої групи учителів української мови та
літератури при науково-методичній лабораторії української мови та літератури;
- Шинкаренко Т.А. – учитель української мови та літератури вищої
категорії, учитель-методист Іллічівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №4, переможець обласного туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2015» у
номінації «Українська мова та література», учасник фінального (очного) етапу
третього (заочного) туру Конкурсу;
- Карайван
Н.В. – учитель української
мови та літератури вищої категорії, старший вчитель, директор Старотроянівської
загальноосвітньої школи І-ІІІ
ступенів Кілійського району;
- Максютіна О.Г. – учитель вищої категорії, учитель-методист Одеської
загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №38, керівник методичного об’єднання
вчителів української мови та літератури м.Одеси;
- Стояновська Н.М. – учитель української мови та літератури І категорії
Соболівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Котовського району;
- Ланецька О.М. – методист Одеського регіонального центру оцінювання
якості освіти;
- Чабан О.В. – учитель української мови та літератури вищої
категорії, учитель-методист Дачненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
№1 Біляївського району, старший викладач Одеського обласного інституту
удосконалення вчителів;
- Тулба Т.І. – викладач кафедри менеджменту і розвитку освіти
Одеського обласного інституту удосконалення вчителів
Усі учасники семінарів-нарад, отримали надзвичайно корисну інформацію, ретельно опрацьовану, систематизовану та підготовлену С.А.Свінтковською та Л.А.Плетньовою для
Уся робота науково-методичної лабораторії української
мови та літератури спрямована не тільки на передові здобутки в галузі мовно-літературної
освіти, а й педагогіки, психології, інноваційних
технологій, які можна завжди використати кожному вчителеві в навчальному процесі. ХХІ століття – час
прискореного розвитку інформаційно-комунікативних технологій. І Світлана
Андріївна Свінтковська допомагає вчителям української мови та літератури
області іти в ногу з часом. Різноманітні професійні заходи, майстер-класи, які
вона проводить в інституті з учителями; робота з обдарованими учнями, сприяють
удосконаленню професійних знань (суспільних, психолого-педагогічних, предметних
прикладних умінь та навичок), формуванню особистості вчителів та учнів.
Розкрити внутрішній потенціал учителя, знайти ключ до
його виявлення – важка, копітка, але дуже важлива справа методиста.
Науково-методичній лабораторії української мови та літератури Одеського
обласного інституту удосконалення вчителів вдається це на високому рівні.
Тож побажаємо команді науково-методичної лабораторії
української мови та літератури Одеського обласного інституту удосконалення
вчителів міцного здоров’я, наснаги, нових творчих злетів і успіхів на
освітянській ниві, здійснення всіх задумів, миру, благополуччя, позитиву в
роботі, впевненості в завтрашній день, надій на благо єдиної України.
Учасники семінарів-нарад